وبلاگ اختصاصی

آیتم های سه بعدی
مهندسی, مهندسی عمران, مهندسی معماری

فناوری واقعیت مجازی ( سه بعدی ) در بخش ساخت و ساز

فناوری واقعیت مجازی در بخش ساخت و ساز
همه ما در کودکی بازی های مجازی انجام داده ایم. آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان از ایده پشت آن برای ساخت سازه ها استفاده کرد؟ مهندس عمران بودن ما را مجذوب دانستن ترکیب جذاب A.R. در بخش ساخت و ساز این مقاله به ما کمک می کند تا از آنچه A.R. است و کاربرد آن در بخش ساخت و ساز.


فناوری واقعیت مجازی یک فناوری است که آیتم های سه بعدی را در محیط کاربر ادغام می کند و آنها را در زمان واقعی نمایش می دهد. این یک نوع نرم افزار است که برای مدت طولانی در بازی های ویدیویی استفاده می شود. داده های ساختمان و ساختار با مدل های سه بعدی ادغام می شوند. کاربر یک ابزار واقعیت افزوده مانند عینک به چشم میزند یا می پوشد که خودبه دیدگاه کاربر جهت می دهد. در زمان واقعی، داده های ساختمان به صورت دیجیتالی بر روی محیط فیزیکی کاربر ارائه می شود.


این یک نمایش تکنولوژیکی تقویت شده از محیط فیزیکی طبیعی است که توسط اجزای بصری دیجیتال، موسیقی یا سایر تحریکات حسی ایجاد شده است. در بین مشاغلی که با محاسبات تلفن همراه و برنامه های تجاری سر و کار دارند به طور فزاینده ای محبوب می شود.


یکی از اهداف حیاتی فناوری واقعیت مجازی برجسته کردن برخی از جنبه‌های دنیای فیزیکی، افزایش دانش در مورد آن ویژگی‌ها، و ایجاد بینش هوشمند و در دسترس است که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی در میان افزایش جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شود. داده‌های بزرگ ممکن است برای کمک به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر و به دست آوردن بینشی در مورد عادات خرید مصرف‌کننده، از جمله موارد دیگر، استفاده شود.

فناوری واقعیت مجازی

چرا در ساخت و ساز؟


با گذشت زمان، مهندسی عمران در تلاش است تا با استفاده از فناوری و اطلاعات میدانی گسترده، یک کشور مدرن را بسازد. هواپیماهای بدون سرنشین و آیتم های سه بعدی جایگزین طرح ها، نقشه های معماری و نقشه های صحنه شده اند. ما می توانیم چرخه عمر محصول را با استفاده از A.R بهینه کنیم.


علاوه بر این، هزینه های تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) در صنعت ساخت و ساز اغلب به طور قابل ملاحظه ای کمتر از سایر بخش ها است. تقریباً به ندرت از 1% کل درآمد فراتر می رود. در نتیجه، بخش ساخت و ساز باید فناوری پیچیده را در عملیات روزانه خود بگنجاند. بر اساس این تجزیه و تحلیل، بر اساس اداره آمار کار ایالات متحده و اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده، بهره وری در 20 سال گذشته تنها 1٪ افزایش یافته است.


همچنین به مشتریان و مهندسان تصویر واضحی از نحوه ساخت پروژه ارائه می دهد. ارتباط با کاربران، از جمله نشان دادن نحوه نمایش پروژه آنها قبل از تکمیل و اجازه دادن به آنها برای انجام هر گونه تنظیماتی که انتخاب می کنند. این کار را در دسترس تر، مقرون به صرفه تر و سریع تر می کند.
کاربرد A.R. در صنعت ساختمان
برخی از کاربردهایی که در این زمینه جدید عصر ظهور می کنند عبارتند از
A.R. فناوری برای برنامه ریزی پروژه استفاده می شود که در آن مشتریان می توانند ساختمان های خود را با استفاده از اشیاء سه بعدی در یک هواپیمای دو بعدی با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) بررسی کنند. مشتریان می توانند ساختمان خود را حتی قبل از ساخت و ساز ببینند و می توانند بنا به خواسته خود تغییراتی را اضافه کنند. حتی مهندسان می توانند از قبل ایرادات یا اصلاحات را بدانند، در زمان صرفه جویی کنند، هزینه های اضافی را کاهش دهند و کارفرما را در پروژه مشارکت دهند.

مجری ذیصلاح | مجری ساختمان اراک و تهران

  1. کارگران مزرعه می توانند اندازه گیری های خودکار ساختمان را با استفاده از یک دستگاه A.R. واحد و آنها را با مدل های ساختمانی مشخص شده مقایسه کنید. این آینده نگری در ساخت ساختمان ها کارایی را در زمان پروژه تضمین می کند و از هزینه های اضافی کارگری جلوگیری می کند.
  2. تغییرات پروژه ممکن است ندانیم که کدام اندازه پنجره/در می تواند دیوار را جذاب تر کند. A.R. مشتریان / مهندسین حتی قبل از شروع کار ساخت و ساز خود، اجزا را در نمای مجازی حذف و جابه‌جا می‌کنند. آنها می توانند قبل از شروع کار، خطاها را عیب یابی کنند.
  3. کاربران اطلاعات پروژه در محل می توانند پیشرفت پروژه و اطلاعات ساختمان را به صورت لایه ای مشاهده کنند.
  4. همکاری تیمی: پروژه ساخت و ساز نیازمند مشارکت تیم های مختلف مانند طراحان، نجاران، برقکاران، لوله کش ها، جوشکاران و غیره است تا یک ساختمان بی عیب و نقص ساخته شود. A.R. به ما امکان می دهد فیلم بسازیم و یادداشت هایی از محل ساخت و ساز با افرادی که نتوانستند به محل ساخت و ساز برسند به اشتراک بگذاریم.
  5. آموزش ایمنی: A.R. می تواند سناریوهای خطر و آموزش تجهیزات را برای آموزش بهتر کارگران تحریک کند.
  6. ساخت و ساز زیرزمینی: هنگامی که کابل ها یا خطوط لوله جدید ساخته می شوند، احتمال برخورد با خط گاز یا آسیب رساندن به توانایی های زیرزمینی وجود دارد که ممکن است باعث انفجار شود. با استفاده از AR، می‌توانیم تمام اطلاعات حیاتی مانند عمق، زمین، انواع کابل و غیره را در اختیار داشته باشیم.
  7. برنامه ریزی چیدمان سازه (SLP): SLP را می توان به ابعاد زمانی علاوه بر ابعاد فضایی پوشش داده شده در این آزمایش گسترش داد. برنامه‌های AR را می‌توان با هوش در تولید راه‌حل‌های بهینه از مجموعه اولیه راه‌حل‌های پیشنهاد شده توسط اعضای تیم تقویت کرد. گنجاندن چنین الگوریتم‌هایی برای به دست آوردن تجربه کاربر در توسعه راه‌حل‌های اولیه و بهینه‌سازی بیشتر آنها به صورت سیستماتیک یک محدوده است. برنامه را می توان به

بدون نشانگر و بر اساس ردیابی مبتنی بر شی در یک سایت ساخت و ساز دقیق افزوده می شود، همانطور که قبلا در مورد تجسم به تنهایی انجام شد. علاوه بر این، امکان همکاری از راه دور با استفاده از V.R. محیط مبتنی بر آن قابل بررسی است.

فناوری واقعیت مجازی

طرح های اولیه را می توان با V.R زنده کرد. قبل از اینکه یک کارگر مجرد پا به محل کار بگذارد. این فناوری در حال حاضر توسط شرکت های ساختمانی مک کارتی، یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی در ایالات متحده استفاده می شود.


مشتریان می توانند بدون متحمل شدن هزینه و غیرممکن بودن لجستیکی تغییر ساخت و ساز فیزیکی، به سرعت و به راحتی در طراحی تغییرات ایجاد کنند.
کاربردهای اصلی A.R. در اینجا نمایش‌های هولوگرافیک مدل‌های BIM، همکاری بین اعضای تیم و غوطه‌ور شدن در طرح‌های ساخت و ساز را شامل می‌شود.


تحولات در هند


با استفاده از V.R. و مدل سازی سه بعدی، امکانات نمونه سازی مجازی، بررسی طراحی و تجزیه و تحلیل مدل های مجازی، و بررسی های لازم را برای مشتریان فراهم می کند تا قبل از اجرا به آنها احساس دنیای واقعی از پروژه واقعی بدهد. مهندسان طراح و تیم های پروژه از امکانات مذکور برای پروژه هایی مانند مترو حیدرآباد و مجسمه وحدت آینده در گجرات استفاده قابل توجهی کرده اند. در حال حاضر برنامه‌هایی برای توسعه روش‌هایی در دست است که مدل‌های سه بعدی در V.R. همچنین می توان در خارج از چنین استودیوهایی، در سایت های ساخت و ساز با استفاده از ابزارهای پوشیدنی مشاهده کرد.


SmartVizX، استارت‌آپ سال 2014 با بیش از 1.5 میلیون دلار سرمایه، پشت Trezi قرار دارد و ایده ایجاد اولین پلت فرم واقعیت مجازی هند برای صنعت معماری، مهندسی و ساخت‌وساز را به ما می‌گوید.


چیزی که Trezi را جالب می کند این V.R. همکاری که به طراح، معمار، سازنده مبلمان و مدیر عامل یک شرکت اجازه می دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند و تغییراتی در V.R ایجاد کنند. خود این نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کند، بلکه به تسریع تصمیم گیری ها نیز کمک می کند.


گوتام توضیح می‌دهد: «پلت‌فرم [Trezi] جنبه فیزیکی ساخت‌وساز را که در نهایت هزینه دارد، از بین می‌برد و آن را وارد جنبه مجازی چیزها می‌کند. تیتی می‌افزاید: «از روز اول، موضوع حل یک نقطه درد بوده است، و ما آن نقاط دردناکی را که می‌خواهیم با Trezi حل کنیم، زندگی کرده‌ایم.»


همکاری مجازی در جهان


پروژه‌های AEC پیچیده هستند و هماهنگی و ارتباط بین تیم‌ها و شرکت‌های شریک در هر مرحله حیاتی است، از آغاز به کار گرفته تا برش نوار. V.R. می تواند کمک کند که این هماهنگی بسیار مقرون به صرفه باشد. برای شروع کار روی یک دبیرستان 100 میلیون دلاری فلوریدا، یک شرکت ساختمانی V.R. برای فعال کردن جلسات بین چهار کارمند طراحی، میدانی و مجازی و طراحی و ساخت (VDC)، مستقر در محلی و در شیکاگو و سن دیگو. در طول سه جلسه با کمک واقعیت مجازی، تیم‌ها درخواست‌های اطلاعات (RFIs) را به حداقل رساندند که هر کدام می‌تواند بیش از 1000 دلار هزینه داشته باشد و به طور متوسط ​​هشت ساعت بررسی را به خود اختصاص دهد. آنها 32 موضوع را کشف کردند – که چهار مورد “بحرانی” ارزیابی شدند – از جمله تضادهای ساخت‌پذیری که به سختی قابل تشخیص بودند و نادیده‌گیری‌هایی که فقط در مقیاس انسانی می‌توانستند پیدا کنند.

مرتبط:مبانی معماری داده برای کمک به دانشمندان داده در درک بهتر نمودارهای معماری


شرکت دیگری که پروژه مدرن سازی آزمایشگاهی برای وزارت کشاورزی ایالات متحده را رهبری می کند، از V.R. برای جمع آوری تیم هایی از دفاتر دنور، سن آنتونیو، سنت لوئیس، و جزیره مریت، فلوریدا، در یک گروه کاری یکپارچه. V.R. به این اعضای تیم کمک کرد تا مدل سه بعدی پروژه را از دفاتر خود در مقیاس کامل بازدید کنند و قبل از شروع ساخت، تنظیمات را انجام دهند. این ابزار به جلوگیری از تغییرات طراحی در مراحل پایانی و کاهش RFI (درخواست اطلاعات) کمک کرد. در سه ساعت جلسات مشترک، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​هفت RFI بالقوه را در هر ساعت شناسایی و حل کردند.


این در مورد مهندسان عمران نیست، اما رویاهای معماری را می توان در A.R نیز آورد. A.R. نمونه کاربردی مورد استفاده برای بازسازی مجازی مطالعه میراث معماری در شهر رومی Gerunda، Girona، اسپانیا. ما قبلاً چندین آزمایش امکان‌سنجی را از طریق Laboratorio de Modelado Virtual de la Ciudad، LMVC از CPSV، Centro de Política de Suelo y Valoración از فناوری بارسلون انجام داده‌ایم. دانشگاه، که نشان می دهد که تجهیزات کم هزینه و برنامه های کاربردی رایگان برای انجام تحقیقات برنامه ریزی شده مفید هستند.


ایمنی و آموزش حرفه ای ها در A.R.


علاوه بر این، فناوری واقعیت مجازی (A.R.) که دنیای مجازی و واقعی را برای ارائه یک نسخه دیجیتالی و بسیار تعاملی از واقعیت ترکیب می‌کند، نیز برای کاربرد در سراسر مشاغل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با شناسایی ایمنی به عنوان یکی از محورهای اصلی تعالی سازمانی، شرکت‌ها در سراسر L&T برای تقویت فرهنگ ایمنی اضافه‌کاری کار کرده‌اند. آنها برای بهبود استانداردهای ایمنی کارکنان به فناوری دیجیتال روی می آورند. با بخش بزرگی از این شامل آموزش و آگاهی ایمنی، فناوری هایی مانند واقعیت مجازی (V.R.) استفاده می شود. ماژول های آموزشی ایمنی مبتنی بر واقعیت مجازی در چندین مکان توسعه یافته اند تا کارگران را با خطرات کار در محیط های خطرناک آشنا کنند. یکی از پروژه‌های هیجان‌انگیزتری که تیم دیجیتال اخیراً شروع کرده است، استفاده از واقعیت افزوده (A.R.) با استفاده از smart gla است.

در سایت های پروژه و با استفاده از ابزار واقعیت مجازی (V.R.) برای آموزش کارگران در مورد ایمنی.


نتیجه


امروزه فناوری AR هنوز در پیشرفته‌ترین شکل نیست و هزینه سخت‌افزار و مجوز نرم‌افزار هزینه‌های قابل‌توجهی دارد. بیشتر A.R. برنامه ها به جای استفاده در محل، بر طراحی، آموزش ایمنی متمرکز هستند. در سطح بین المللی، بسیاری از A.R. برنامه های کاربردی بر نوآوری و بازسازی و تجسم بیشتر ساختمان تاریخی متمرکز شده و بایگانی های سه بعدی از ساختمان های میراث را ایجاد می کند. وقتی مهندسان سایت دیده می‌شوند که با هولولنز به صورتشان راه می‌روند، هنوز خیلی دور هستند. استفاده محدود از A.R. در صنعت ساخت و ساز محدود به فضاهای اداری است که با طراحی، ارائه مشتری و اصلاح و بازخورد بلادرنگ سروکار دارند. A.R. پیش‌بینی می‌شود صنعت تا سال 2035 به بلوغ برسد و افزایش هزینه و عملکرد را کاهش دهد. تا آن زمان صنعت بازی و فناوری مصرف کننده باعث رشد آن خواهد شد.

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *